.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هاشمی: دانشگاه آزاد چنان ريشه دوانده كه قابل صدمه زدن نيست

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام،با اشاره به اين‌كه در هيچ كشوري دولت به تنهايي قادر به حمل بار تحصيلات عالي و تكميلي نيست، تصريح كرد: نيازي كه در ابتداي انقلاب براي دانشگاه و مقاطع عالي بود، اكنون اگرچه به نوعي ديگر، اما هنوز هم پابرجاست.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي هيأت امناي استاني منطقه 11 (ايلام، كرمانشاه و كردستان) دانشگاه آزاد اسلامي، مركززدايي را يكي از نيازهاي اساسي و مبرم جامعه علمي و دانشگاهي كشور خواند و تأكيد كرد: بر همين اساس در چند سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامي پيش‌قدم اين امر مهم شده و با تشكيل هيأت‌هاي امناي استاني تلاش دارد، اختيارات اساسي علمي و آموزشي را در مراكز استان‌ها و شهرهاي كشور گسترش دهد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با موفقيت‌آميز خواندن تشكيل هيأت‌هاي امناي استاني دانشگاه آزاد و مركززدايي هرچه بيشتر در اين دانشگاه، تأكيد كرد: اين هيأت‌ها بايد از فرصت به وجود آمده‌ كمال استفاده را ببرند و با بومي‌سازي آموزش و پژوهش و استفاده از نخبگان و دانشمندان اقصي نقاط كشور، رشد علمي و پژوهشي جامعه و به‌تبع آن دانشگاه آزاد را تسريع بخشند.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به لزوم تعامل جدّي هيأت‌هاي علمي و امناي دانشگاه با مراكز علمي داخلي و بين‌المللي بر لزوم كاربردي كردن دانش و پژوهش‌هاي انجام شده در كشور در جهت استفاده در صنعت و ايجاد ثروت و سرمايه تأكيد كرد: مراكز دانشگاه آزاد در سراسر كشور مي‌توانند با بهره‌گيري از اختراعات و ابداعات و حمايت از مبتكران جوان كشور بخشي از نياز كشور به اشتغال و ايجاد توليد و ثروت را برعهده بگيرند.

رئيس هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي تعامل سازنده با رسانه‌ها و تريبون‌هاي موجود در كشور را يكي از راه‌هاي شناساندن خدمات و توانمندي دانشگاه آزاد به مردم خواند و تأكيد كرد: در حال حاضر مجموعه عظيم دانشگاه آزاد با نزديك به 1/6 ميليون دانشجو و نزديك به 3 ميليون فارغ‌التحصيل مي‌تواند كارهاي بزرگي را در كشور به انجام رساند و اين آمادگي را دارد كه در كنار ساير بخش‌ها توسعه و پيشرفت كشور را تحقق بخشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين‌كه شجره طيبه دانشگاه آزاد در هيچ مقطعي از تأسيس تاكنون بدون مشكل و مانع نبوده است، تأكيد كرد: به حول و قوه الهي و پشتكار و صداقت مديران و اعضاي هيأت علمي و دانشجويان اين دانشگاه، موانع مرتفع شده و خادمان و دانشجويان با اميد و كوشش به افق‌هاي بلند و دوردست علمي و آموزشي كشور نظر داشته باشند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري هدف اساسي دانشگاه آزاد را به لطف خدا تحقق يافته خواند و افزود: در حال حاضر اين شجره پاك و جوان چنان ريشه دوانده كه قابل صدمه زدن نيست، چرا كه همه ملت به نوعي خود را مديون اين يادگار امام راحل(ره) مي‌دانند.

در ابتداي اين ديدار دكتر عبدالله جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به ورود اين دانشگاه به چهارمين دهه از عمر خود، برنامه‌هاي آينده دانشگاه را علاوه بر خدمات موجود بر سه محور عنوان كرد:

1-تغيير ساختار دانشگاه آزاد اسلامي و تقويت و تكميل هيأت‌هاي امناي استاني به صورتي كه بتوانند محور اصلي حركت و تصميم‌گيري در آينده باشند.

2-پيگيري جدّي براي تأمين و ارتقاي كيفيت هيأت‌هاي علمي دانشگاه و گسترش تحصيلات تكميلي در قالب ايجاد واحدهاي علوم و تحقيقات در مراكز تمام استان‌ها.

3-ايجاد مراكز «فن‌آوري‌هاي نو» در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در سراسر كشور.

همچنين دكتر يزدي صمدي رئيس منطقه 11 دانشگاه آزاد اسلامي شامل استان‌هاي ايلام، كرمانشاه و كردستان به تعداد اعضاي هيأت علمي، دانشجويان و تأسيسات ساختماني دانشگاه آزاد اسلامي در اين منطقه اشاره كرد و گفت: در مجموع در اين سه استان 46508 دانشجو همراه با 999 نفر اعضاي هيأت علمي دائمي، پاره‌وقت و حق‌التدريسي در 612 رشته مشغول به فعاليت علمي هستند.

يزدي صمدي جمع كل بناهاي آموزشي، اداري، فرهنگي، ورزشي متعلق به دانشگاه آزاد منطقه 11 كشور را 182069 مترمربع، خوابگاه‌ها 19546 و ساختمان‌هاي در دست احداث را 71171 مترمربع عنوان كرد.

در اين ديدار همچنين دكتر ميرزاده رئيس دبيرخانه دانشگاه آزاد اسلامي به تشريح وضعيت پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي پرداخت و با اشاره به وزن كل مقالات، كتب و اختراعات انجام گرفته در بخش‌هاي دولتي و غيردولتي كشور طي برنامه چهارم توسعه گفت: اين افتخار براي دانشگاه آزاد اسلامي وجود دارد كه توانسته است براي به دست آوردن هر يك امتياز در امر پژوهش كمتر از نصف هزينه‌اي كه در بخش دولتي انجام مي‌شود، هزينه كند و اميدواريم در افق پژوهشي 1404 كشور سهم دانشگاه آزاد از پژوهش را به حداكثر ممكن افزايش دهيم.

در ادامه جلسه آقايان نوذر قنبري دبير منطقه، فكور رئيس واحد سنندج، خدايي رئيس واحد كرمانشاه، نوروزي رئيس واحد ايلام، همچنين حجت‌الاسلام اشرفي اصفهاني و دكتر طهماسبي با تشريح واحدهاي متبوع خود، محورها و پيشنهادات زير را نيز ارائه دادند .

-لزوم گسترش تعامل ميان مراكز علمي و دانشگاهي داخلي و خارج از كشور

-حركت سريع به سمت گسترش تحصيلات تكميلي به‌خصوص در تمام نقاط كشور

-لزوم تأمين منابع جديد مالي براي نيازهاي دانشگاه به غير از شهريه دانشجويان

-تلاش براي ايجاد اشتغال به خصوص براي فارغ‌التحصيلان كشور

-لزوم حمايت از پژوهش‌هاي كاربردي در جهت استفاده در صنعت و توليد و ايجاد ثروت و پيشرفت كشور

-اصلاح شيوه آموزشي كشور و گسترش مراكز فني‌و‌حرفه‌اي پيش از دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.162 seconds.